25 de nov. 2013

Desnivell acumulat a la Cerdanya

Toni Vilaseca, els nostre guia d’alta muntanya, ens ha portat de travessa per la Cerdanya.

La travessa que vam fer el 10 i 11 de novembre per la Cerdanya és apta per a la majoria de cames excursionistes acostumades a fer muntanya. Hi ha pujades fortes i una baixada molt pronunciada. L’avantatge és que es pot atacar des de diversos punts, cosa que fa que es pugui escurçar o allargar a la forma física de cadascú.

Nosaltres la vam iniciar a 1150 m, exactament a l’estació de RENFE de Puigcerdà. Allí vam agafar el GR 11 direcció a Guils de Cerdanya (1360 m).

Vam creuar el poble fins que vam trobar un cartell indicador que ens va fer seguir per l’esquerra sense deixar el GR. En aquest punt ens vam trobar amb la primera pujada forta. Per evitar endinsar-nos pel bosc cremat, vam deixar un moment el GR. El cartell indicava que érem a 1750 m. Vam caminar per la pista camí que quedava a mà dreta. A l’hivern i, segurament ara, després de les nevades dels últims dies, és un circuït de fons. De fet, a 1897 m ens vam trobar amb l’estació d’esquí. Des del Mirador vam reprendre el GR. Un dels muntanyencs va assegurar que la pujada pronunciada amb la qual en va rebre era per castigar-nos per haver-lo abandonat feia una estona. Vam passar per boscos i prats fins el Ref. de la Feixa 2160 m. Aquí, el camí continua per una pista forestal apte per a vehicles fins a trobar un altre cartell indicatiu de 2210 m. Vam agafar un sender que sortia de la nostra dreta fins a arribar al punt de pas d’una tanca per al bestiar que havíem estat vorejant aquell tram. Vam arribar a l’Estany de Malniu a 2250 m a través d’un PR. Vam parar per gaudir de les vistes, agafar forces i desfer el camí una altra vegada fins al pas de la tanca. Des d’allí, vam seguir el PR que baixava fins la Ref. de Malniu a 2130 m on hi ha un refugi guardat i pista forestal. Per baixar fins al poble de Meranges, vam creuar el torrent per la pista forestal. Vam agafar el sender que sortia per la dreta amb marques grogues. La baixada és de les que queden gravada a la memòria i a les cames. A 1890 m vam creuar de dret la pista per al pal de referència i vam seguir pel sender fins arribar a un tram en mal estat que ens va portar fins a Meranges a 1480 m.

Es tracta d’una travessa per uns paratges que (deixarem que parli el nostre ego) et fan sentir important. Sí, com un conqueridor de la bellesa de la natura. Un privilegiat de poder carregar a les cames la satisfacció de conèixer un nou racó.

Travessa per a la Cerdanya

Hores efectives: 5:25 h
Dates: 10 i 11 de novembre

Fotos denúncia:

Nota: Els horaris dels cartells indicatius són erronis. Millor que no us en refieu.